PERSOALAN...

Persoalan hidup ini kadangkala tiada jawapannya..Kenapa..Bagaimana..Bila..Siapa.. & Di mana..cari lar hingga ke hujung dunia namun jawapannya hampa..bertanya lar pada mereka yang arif lagi bijaksana namun masih buntu untuk memberikan jawapan nya..

Adakalanya persoalan kita melampaui batas pemikiran..berlegar2 di minda setiap malam kadang2 persoalan2 ini boleh membuat kita kebingungan..& kebuntuan..

Percaya atau pon tidak hakikat atau lakonan tak semua perkara dan benda di dunia ini kita mampu buat kajian untuk menemukan jawapan..& tak semua benda kita boleh meneroka hingga terjawab persoalan.

Sebagai manusia kita ada keterbatasan & kemampuan...kadang2 persoalan kita macam tak logik dek akal fikiran..cukuplar kita berfikir atas kemampuan & keterbatasan..kerana dunia ini bukan milik kita..kita hanya menumpang di dunia yang fana sebelum dijemput pulang olehNYA..




Kepunyaan Allah-lah segala apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikan, niscaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang dikehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya;
dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.
(QS: Al-Baqarah Ayat: 284)

No comments:

Post a Comment