BILA HIDUP SERING DALAM KESUKARAN


Kadang-kadang kita rasa kita dah buat semampunya..sebaik2nya tapi masih juga tidak berjaya..masih juga tidak kaya.. 

Kecewa..kecundang..marah rasa  down” sangat2..ada saja yang menghalangi usaha kita..ada saja yang tak kena..padahal kita juga berusaha seperti orang lain..tapi kenapa..kenapa..kenapa & kenapa aku masih tak berjaya..sedangkan aku dah cuba sedaya upaya..aku dah habis ber"usaha"..

Ingatlar oleh kita..

Jika ALLAHhendak” memberikan kita sesuatu ia tak boleh dihalang oleh apa2 tangan sekalipon, tapi jika ALLAH “tidak mahu” memberikan kita sesuatu ia tak boleh dihulur oleh apa2 tangan sekalipon..

Kadang2 kita berusaha sekuatnya dengan kudrat kita..tapi kita terlupa BERDOA kepada DIA..Sesungguhnya langit dan bumi & segala isinya ALLAH yang punya..jika kita nak sesuatu minta lar kepada pemilikNYA..ALLAH itu Maha Kaya & Maha Meluas Pemberiannya..

Hati Manusia ALLAH yang memiliki jua..bila2 ALLAH boleh menterbalikkannya..minta pada ALLAH..jika manusia tak memberi pada kita..jika kita minta itu ini pada manusia tak pernah dapat..tapi minta pada ALLAH pasti kita dapat..ALLAH akan hadirkan jalan2 yang memberi kesenangan kepada hamba yang tak putus berDOA & meminta kepadaNYA..

in sha ALLAH..

No comments:

Post a Comment