Takdir Mereka

Tersentuh hati membaca kisah ni

"Takdir Kami"
baca selanjutnya

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- (QS Al-Baqarah ayat 286)

Walaupun mereka diuji dengan dugaan Yang Maha Hebat, tapi hati mereka tetap bersama Islam
Syukur Alhamdulillah

"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- (QS Al-Imran ayat 139)

Mungkin dimata orang mereka miskin, tapi dimata Allah siapa tahu. Mempunyai anak seramai 16 orang Disitular kekayaan yang mereka miliki.

Kenapa saya kata macam tuh. Saya juga pernah berada di tempat mereka sebelum ini. Dilahirkan dalam keluarga yang agak besar dan ibu seorang Mualaf dan mempunyai 17 orang adik beradik (dan kini tinggal 14)
 
Bukan setakat miskin tapi turut dihina, Saya juga tak pernah ada baju raya semasa kecil saya,
Nasik berlaukkan garam menu biasa, hari raya pakai baju biasa itupun atas ehsan jiran tetangga.

Tapi Alhamdulillah berkat kesabaran ibu dan ayah & berkat Doa orang disekeliling kami Inilah saya dan keluarga, Inilah hasilnya.


Bagi yang tengah diuji dengan kemiskinan, yakinlah pertolongan Allah pasti datang, Allah memberi kita kesusahan terlebih dahulu sebelum disertai kesenangan.

Untuk semua sama2 kita bantu dan Doakan mereka.
 
Insyaallah

Mudah2han dengan Doa kita serta pertolongan dari semua mampu merubah kehidupan mereka sekeluarga, Berat mata memandang berat lagi bahu menggalas bebanan.


No comments:

Post a Comment