Keresahan


Keresahan..Dalam hati bersimpul kecelaruan fikiran, hati nan hiba penuh kebuntuan. Segala masalah bersimpul dalam satu ikatan. Pada siapa harus ku adukan? Pada siapa harus ku luahkan..

Kalau pada teman bimbang akan menjadi senjata di kala bermusuhan, bimbang jugak kalau aku dan dia bermusuhan, arghhh serabut otak memikirkan.

Pada keluarga..masing-masing dah ada tanggungan..masalah sekecil aku apa sangat yang dihiraukan,,arghhh buntu lagi..ke mana lagi nak ku cari arah..meluah segala kekacauan yang kian bersarang dalam pemikiran usang ini.

Keresahan..kian menggangu konsentrasi dimana2 saja ku berada, di mana kaki ku melangkah disitu keresahan mengekori ku.. aku buntu memikirkan keadaan dan keresahan yang tak mampu berpisah dengan akal ku.
Keresahan..kini ku temui jawapan! Jawapan…

Keresahan bertamu lar kepada Tuhan..agar terlerai segala kecelaruan, ketenangan datang berteman, hilang satu bebanan, Indahnya hidup ini segala keresahan telah ku adukan kepada DIA pemilik segala UJIAN..keresahan kini hilang dihembus tiupan angin bagai debuan yang beterbangan.. terhakisnya sebuah episode kedukaan tanpa kesan..Syukurku panjatkan pada DIA pemilik seluruh alam.

3 comments:

  1. Assalamualaikum Noor

    Alhamdulillah
    mengadu pada tempat yg paling Agung

    ReplyDelete
  2. Ingat kpd Allah swt sahaja..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Dia sentiasa ada untuk kita...berdoa n berserahlah..

    ReplyDelete